4 sposoby optymalizacji pod kątem aktualizacji Google Page Experience

Jeszcze nie jest za późno na przygotowanie się do aktualizacji Google Page Experience, nawet gdy jest ona wdrażana. Dowiedz się, jak uzyskać przewagę konkurencyjną w wyszukiwarce.

Jeśli trzymasz rękę na pulsie Google i zmian jego algorytmu, prawdopodobnie widziałeś wiele wiadomości na temat aktualizacji Page Experience w ciągu ostatniego roku.

Dobre wieści? Aktualizacja jest ostatecznie tutaj!

Jeśli nadal nie zabrałeś się za optymalizację pod kątem metryk Page Experience, a twoi konkurenci już to zrobili, może się okazać, że po prostu cieszą się z podwyższenia pozycji w rankingu, którego tracisz.

W tej kolumnie poznasz trzy kluczowe obszary priorytetowe, które pomogą Ci przygotować się do aktualizacji Google Page Experience, a także kilka innych problemów, które musisz mieć na swojej liście rzeczy do zrobienia.

1. Pracuj nad prędkością ładowania

Pierwszym z CWV Google jest największy contentful paint (LCP) , który odnosi się do największego i najważniejszego fragmentu treści na stronie internetowej.

 

Ten wskaźnik określi, jak szybko Twoja strona renderuje najważniejszą treść, aby użytkownicy mogli ją zobaczyć.

 

Istnieje kilka sposobów optymalizacji SEO pod kątem LCP. Jedną rzeczą, którą możesz zrobić, to zoptymalizować serwer, ponieważ powolne czasy odpowiedzi mogą czasami być powiązane z wolnymi serwerami.

 

Przyspieszenie serwera może wymagać uruchomienia pewnych wskazówek dotyczących wydajności, aby serwer wyświetlał statyczną stronę na żądanie, zamiast budować stronę za każdym razem, gdy ktoś ją kliknie.

 

Inne składniki stron internetowych, które mogą spowolnić ładowanie LCP, obejmują obrazy , filmy i elementy na poziomie bloków z funkcjami tekstowymi.

 

Jeśli te elementy na Twoich stronach znajdują się w części strony widocznej na ekranie, im wolniej się ładują, tym wolniej LCP.

 

Aby to naprawić, musisz skompresować obrazy i pliki tekstowe, buforować określone zasoby i wstępnie wczytać niektóre elementy.

2. Pracuj nad swoją interaktywnością

Drugie CWV cis pierwsze opóźnienie wejścia (FID) . Jest to czas potrzebny użytkownikom na interakcję z klikniętym elementem, takim jak link lub przycisk.

 

W oczach Google Twój FID powinien być krótszy niż 100 milisekund. Ale porozmawiajmy o tym, co to znaczy.

 

Czytelnicy bez wątpienia są zaznajomieni ze stronami internetowymi, które zmuszają ich do czekania w nieskończoność po kliknięciu elementu, aby przejść do nowej strony, edytować koszyk i tym podobne.

 

Cóż, to nie jest dobre dla użytkowników. Ale dlaczego tak się dzieje?

 

Dzieje się tak głównie dlatego, że przeglądarka jest zbyt zajęta innymi zadaniami, takimi jak analizowanie i przeprowadzanie obszernego pliku JavaScript .

 

Teraz chcemy skupić się przede wszystkim na pierwszych interakcjach użytkowników ze stroną internetową, czyli na tym, jak długo trwa ładowanie.

 

Podobnie jak w przypadku poznania kogoś nowego, pierwsze wrażenie ma znaczenie. Jeśli użytkownicy wiedzą od samego początku, że Twoja witryna jest wolniejsza niż ślimak, prawdopodobnie odejdą i nie wrócą.

 

Ale silne pierwsze wrażenie – tak jak w przypadku strony, która szybko się ładuje – znacznie przyczyni się do zwiększenia ogólnego zaangażowania użytkowników w tę stronę.

 

Dlatego FID jest tak ważnym wskaźnikiem.

 

Jak to naprawić? Będzie to zależeć od Twojej konkretnej witryny.

 

Użyj narzędzi, takich jak PageSpeed ​​Insights, aby zobaczyć, jak sobie radzisz i co możesz poprawić.

 

To jest poważna sprawa web-dev. Przyjrzyj się dzieleniu długich zadań, minimalizowaniu kodu JavaScript i ustalaniu priorytetów wczytywania skryptów, tak aby najważniejsze elementy były najpierw dostępne dla użytkowników.

3. Pracuj nad zmianą układu

Wreszcie mamy trzecie CWV, skumulowane przesunięcie układu (CLS) . Jest to miara tego, jak bardzo układ treści Twojej strony internetowej porusza się podczas ładowania strony.

Prawdopodobnie też doświadczyłeś tego problemu.

Czekasz, aż strona załaduje się w pełni i klikniesz coś tylko po to, aby znaleźć inny element załadowany na stronie, a więc popchnął żądany element w innym kierunku.

W rezultacie kliknąłeś coś, czego nie chciałeś, na przykład reklamę lub nawet przycisk „Prześlij zamówienie”.

To powoduje złe wrażenia użytkownika i dlatego CLS ma znaczenie na tyle, że można go uznać za główny element doświadczenia strony.

Jak możesz to naprawić, aby skorzystać z podwyżek rankingów, które mogą zapewnić CWV?

Aby „zdać” test Google, potrzebujesz wyniku CLS równego 0,1. To maksimum, które Google chce zobaczyć.

Im wyższy, a Twoje strony prawdopodobnie trochę się przesuną. Google uważa, że ​​wynik 0,25 jest słaby.

Jeśli korzystasz z witryny WordPress , prawdopodobnie zauważysz, że następujące elementy powodują Twój CLS:

  • Bezwymiarowe obrazy i filmy.
  • Reklamy bezwymiarowe i inne osadzone obiekty.
  • Animacje i inne treści dynamiczne.
  • Błyski niestylizowanego tekstu.

Naprawianie CLS dotyczy głównie urządzeń mobilnych, ponieważ Google priorytetowo traktuje mobile-first , ale także dlatego, że urządzenia mobilne mają słabsze procesory i mniejsze okna wyświetlania.

 

Co będziesz musiał zrobić, aby wyeliminować ten układ? To zależy od tego, co go powoduje, ale jeśli weźmiemy dwa przykłady z góry:

  • Przeglądarki nie będą wiedziały, jak rozmieścić obrazy i filmy bez wymiarów , co oznacza, że ​​obszary, w których będą się znajdować, prawdopodobnie zmienią się po wczytaniu strony. Możesz to zablokować, dodając określone wymiary do swoich zdjęć i filmów.
  • Następnie, jeśli chodzi o przebłyski tekstu bez stylu, będziesz musiał wstępnie załadować czcionki . To mówi przeglądarkom, aby ładowały czcionki jako element priorytetowy — w pierwszym znaczącym malowaniu. W takim przypadku nie będziesz mieć żadnych irytujących zmian czcionek, które spowodują skumulowane przesunięcia układu.

4. Inne elementy strony, o których należy pamiętać

Oczywiście podstawowe wskaźniki internetowe nie są jedynymi rzeczami, nad którymi musisz się uczyć, aby zoptymalizować swoją witrynę pod kątem aktualizacji Page Experience.

Weźmy na przykład użyteczność mobilną.

Google oceni teraz każdą witrynę pod kątem przyjazności dla urządzeń mobilnych , zwłaszcza w odniesieniu do problemów, takich jak małe rozmiary tekstu i korzystanie z multimediów Flash, których dzisiejsze urządzenia mobilne zwykle nie obsługują.

Jest też sprawa raportu Page Experience w Google Search Console.

To jest zestawienie wyników Twojej witryny w przypadku aktualizacji jakości strony, ale co z tymi wszystkimi właścicielami witryn, którzy twierdzą, że nie widzą żadnych danych?

Google potwierdziło, że pusty raport oznacza po prostu, że nie ma wystarczających danych, aby określić, jak działa Twoja witryna.

 

Nawet jeśli masz przyzwoity ruch, prawdopodobnie potrzebujesz więcej ruchu – i aby ten ruch generował odpowiednie dane – jeśli chcesz, aby raport był wypełniony.

 

Google chce zapewnić użytkownikom dobre wrażenia nie tylko w treściach organicznych, ale także w reklamach. Sprawdź i upewnij się, że reklamy w Twojej witrynie nie przeszkadzają ani nie rozpraszają.

I nie zapominaj, że Twoja witryna musi być bezpieczna, jeśli chcesz dobrze sobie radzić dzięki aktualizacji Page Experience.

Niebezpieczny protokół HTTP już nie wystarcza. Użytkownicy muszą wiedzieć, że ich dane są bezpieczne w Twojej witrynie – i Google również musi to wiedzieć.

 

Aktualizacja funkcji strony jest już dostępna, więc ruszaj się

Jeśli chodzi o podstawowe wskaźniki internetowe i wrażenia na stronie, trzeba zarządzać wieloma rzeczami, ale pod koniec dnia chodzi o zapewnienie najlepszego możliwego doświadczenia użytkownika.

 

Jeśli nie znalazłeś do tej pory czasu na sprawdzenie i zoptymalizowanie tych elementów, będziesz chciał to zrobić jak najszybciej.

Ale nie panikuj. Nie zostaniesz ukarany algorytmicznie za niezgodność ze wszystkimi elementami CWV i Page Experience.

 

Według Google ta aktualizacja jest rodzajem rozstrzygnięcia . Jeśli wszystkie inne rzeczy są uważane za równe, oferowanie lepszych wrażeń, zgodnie z powyższymi wskaźnikami, może dać ci przewagę.

A jeśli widzisz spadek rankingów, to nie dlatego, że jesteś karany. Możliwe, że Twoi bezpośredni konkurenci traktują te optymalizacje priorytetowo, a Ty nie. To zachęta do poruszania się!