4. Inne elementy strony, o których należy pamiętać
Oczywiście podstawowe wskaźniki internetowe nie są jedynymi rzeczami, nad którymi musisz się uczyć, aby zoptymalizować swoją witrynę pod kątem aktualizacji Page Experience.
Weźmy na przykład użyteczność mobilną.
Google oceni teraz każdą witrynę pod kątem przyjazności dla urządzeń mobilnych , zwłaszcza w odniesieniu do problemów, takich jak małe rozmiary tekstu i korzystanie z multimediów Flash, których dzisiejsze urządzenia mobilne zwykle nie obsługują.
Jest też sprawa raportu Page Experience w Google Search Console.
To jest zestawienie wyników Twojej witryny w przypadku aktualizacji jakości strony, ale co z tymi wszystkimi właścicielami witryn, którzy twierdzą, że nie widzą żadnych danych?
Google potwierdziło, że pusty raport oznacza po prostu, że nie ma wystarczających danych, aby określić, jak działa Twoja witryna.
Nawet jeśli masz przyzwoity ruch, prawdopodobnie potrzebujesz więcej ruchu – i aby ten ruch generował odpowiednie dane – jeśli chcesz, aby raport był wypełniony.
Google chce zapewnić użytkownikom dobre wrażenia nie tylko w treściach organicznych, ale także w reklamach. Sprawdź i upewnij się, że reklamy w Twojej witrynie nie przeszkadzają ani nie rozpraszają.
I nie zapominaj, że Twoja witryna musi być bezpieczna, jeśli chcesz dobrze sobie radzić dzięki aktualizacji Page Experience.
Niebezpieczny protokół HTTP już nie wystarcza. Użytkownicy muszą wiedzieć, że ich dane są bezpieczne w Twojej witrynie – i Google również musi to wiedzieć.
Aktualizacja funkcji strony jest już dostępna, więc ruszaj się
Jeśli chodzi o podstawowe wskaźniki internetowe i wrażenia na stronie, trzeba zarządzać wieloma rzeczami, ale pod koniec dnia chodzi o zapewnienie najlepszego możliwego doświadczenia użytkownika.
Jeśli nie znalazłeś do tej pory czasu na sprawdzenie i zoptymalizowanie tych elementów, będziesz chciał to zrobić jak najszybciej.
Ale nie panikuj. Nie zostaniesz ukarany algorytmicznie za niezgodność ze wszystkimi elementami CWV i Page Experience.
Według Google ta aktualizacja jest rodzajem rozstrzygnięcia . Jeśli wszystkie inne rzeczy są uważane za równe, oferowanie lepszych wrażeń, zgodnie z powyższymi wskaźnikami, może dać ci przewagę.
A jeśli widzisz spadek rankingów, to nie dlatego, że jesteś karany. Możliwe, że Twoi bezpośredni konkurenci traktują te optymalizacje priorytetowo, a Ty nie. To zachęta do poruszania się!